tirsdag den 22. juli 2014

Praktiske oplysninger om vandreturens længde og pris




Kystvejen, South West Coast Path (SWCP) fra 6. juni til 28. juni 2014 svarende til 23 dage, eller lidt over 3 uger :-)
Kystvejen ligger i Cornwall, som er et grevskab i Sydengland. Hele england er delt op i grevskaber. Cornwall grænser op til  grevskabet Devon. Wales ligger længere nordvest og deler ikke grænser med Cornwall, som man ofte kan foranlediges til at tro. 


Turens omkostninger: I gennemsnit alt inklusiv såsom logi, mad, rejse, lommepenge kostede turen 613 kr. pr. dag i 23 dage. 

Jeg drømmer om en rejse til Cornwall. En drøm der må realiseres.

Dag 1: Fra Denmark til Bude via London

Dag 2: Bude til Boscastle. 28 km.  Denne dag bør dele op i 2 for absolut nybegyndere. Det var meget hårdt på grund af mange kløfter.

Dag 3: Boscastle til Port Isaac. 22 km.

Dag 4: Port Isaac til Trevone. 27 km uden bus. Færge fra Padstow (ca. 20 min). Vi tager bussen til Rock, hvor færgen sejler fra til Padstow og går resten af vejen. En kort og meget smuk dag.

Dag 5: Trevone til Mawgan Porth. 19 km.  Endnu en skøn dag.

Dag 6: Mawgan Porth til Holywell. 27,5 eller 24 km. Der findes en fodbro eller kan man vandre langs havet og undgå at krydse "The Gannel", som er en flod der fyldes og tømmes afhængig af høj og lavvande.

Dag 7: Holywell til Porthowan. 19,5 km

Dag 8: Porthowan til Hayle. 24,5 km. Denne dag tager vi bussen. Vi tager en slapper-dag.

Dag 9: Hayle til Peendeen/Trewellard. 20,5 km.  Vi tager bussen til St. Ives og skifter til en anden bus, som kører os til Zennor Head. En meget smuk tur.

Dag 10: Pendeen/Trewallard til Porthcurno/Treen. 23,5 km. Endnu en skøn og smuk dag.

Dag 11: Treen til Penzance. 16,5 km. Vi tager bussen til Lamorna og går derfra. Det ville vil ikke gøre en anden gang, da det er smuk strækning som vi har sprunget over.

Dag 12: Penzance til Portleven. 22 km. Portleven er en de byer som har sat dybe spor, vel og mærke af positiv karakter.

Dag 13: Portleven til Falmouth. Vi tager bussen til Falmouth, da min rejsefælle skal videre til London dagen efter.

Dag 14: Ekstra dag i Falmouth med en smuttur til Truro.

Dag 15: Falmouth til Portloe. 22 km. Starter med at tage færgen fra Falmouth til St.Mawes og derfra med en anden lille båd til Place

Dag 16: Portloe til Mevagissey. 20 km. Det skal ikke være en hemmelighed. Byen Mevagissey gik rent ind i hjertet på mig.

Dag 17: Mevagissey til Par. 18,5 km. Jeg vil anbefale at man går videre til næste by efter Par som hedder Polkerris eller stopper et sted der imellem. Jeg tog Par som et oplevelse som jeg ikke vil være foruden. Det er en by hvor der har været megen industri af ler til kinesisk keramik.

Dag 18: Par til Polperro. 23 km.  Færge mellem Fowey til Polruan (ca. 20 min). Fowey er en skøn by at gøre hold til frokost. Polperro er endnu en skøn kystperle.

Dag 19: Polperro til Portwrinkle. 21,5 km.

Dag 20: Portwrinkle til Plymouth. 22,5 km Fra Cremyll går turen videre med færge til Plymouth (ca. 20 min). Plymouth er endnu en by som gjorde et godt indtryk på mig.

Dag 21: Plymouth til London

Dag 22: London. Ekstra dag

Dag 23: London til Danmark

Ingen kommentarer:

Send en kommentar